Najnowsze trendy kosmetyczne 2022 – Odkryj, co jest na topie
Jakie trendy na rynku kosmetycznym będą dominować w nowym 2022 roku? Czy czeka nas rewolucja w świecie kosmetyków, czy obecne w 2021 i znane nam kierunki pozostaną z nami na dłużej i będą rozwijały się w kolejnych latach? Na te i inne pytania spróbujemy sobie odpowiedzieć w poniższym wpisie.
Trend numer 1
Wzmocnienie bariery ochronnej skóry
Ten trend obejmuje pielęgnację skóry, która pomaga chronić „barierę hydrolipidową” nazywaną najbardziej zewnętrzną warstwą skóry. Szukajmy produktów o wielofunkcyjnych formułach, które przywracają równowagę mikrobiomu skóry, regulują poziom nawilżenia, wspomagają odnowę komórkową i działają jako bariera chroniąca przed podrażnieniami skóry. Coraz więcej osób zmaga się z nadwrażliwą, wysoce reaktywną skórą, dlatego w codziennej pielęgnacji stara się unikać produktów kosmetycznych charakteryzujących się wysokim stężeniem składników aktywnych, a zamiast nich wybierać preparaty o delikatnym, niepodrażniającym skórę działaniu.
Trend numer 2
Efekt naturalnej i gładkiej skóry
W 2022 roku zauważymy wzrost zainteresowania naturalną, gładką i zadbaną skórą, nieobciążoną kolejnymi warstwami make upu. Aby uzyskać taki wygląd niezbędny będzie krem BB łączący w sobie funkcje pielęgnacyjne kremu na dzień z zaletami podkładu o naturalnym wykończeniu. Naturalne pigmenty wyrównują koloryt, inteligentnie dopasowują się do koloru skóry i nadają jej aksamitne wykończenie. Krem BB pomaga wydobyć naturalne piękno skóry. Wiele osób wybiera również neutralne kolory lub stara się nie malować, preferuje prostą codzienną pielęgnację, co prowadzi do polepszenia kondycji skóry i może poprawić samoocenę i samoakceptację
Trend numer 3
Beauty snacking
Ten trend jest ściśle związany z obecną sytuacją pandemiczną na świecie, która wymusiła na wielu z nas pracę z domu. Polega on na tym, by zafundować swojej skórze w ciągu dnia, w przerwie od pracy chwilową przyjemność, tak zwaną „przekąskę” wkomponowaną w codzienne życie. Tą przyjemnością może być spryskanie twarzy orzeźwiającą i nawilżającą mgiełką, ale również delikatny masaż i wklepanie opuszkami palców odżywczego kremu w delikatną skórę pod oczami. Koncepcja polega na tym, by każdego dnia znaleźć choć chwilę czasu na pielęgnację swojej skóry i relaks.
Trend numer 4
Clean and transparent skincare
Wiele badań pokazuje, że marki produktów przeznaczonych do pielęgnacji skóry, które w przejrzysty i prosty sposób opowiadają o składach swoich kosmetyków zyskują na popularności. Biodegradowalne, przyjazne środowisku opakowania oraz oświadczenia na etykietach produktów mówiące o tym, że kosmetyk jest naturalny, wegański stają się wymogiem. Konsumenci chcą wiedzieć, jakie konkretne składniki znajdują się w używanych przez nich produktach. Ta presja związana z poszukiwaniem wśród konsumentów coraz zdrowszych i bardziej naturalnych produktów spowodowała, że firmy skierowały się w stronę bardziej zrównoważonych, przejrzystych składów, czystych formuł, czy to poprzez stosowanie biodegradowalnych opakowania, czy też zmniejszając swój ślad węglowy.
Trend numer 5
Tinted moisturizer – koloryzujący krem pielęgnujący skórę
Noszenie maski podczas pandemii sprawiło, że noszenie pełnego makijażu było denerwujące oraz szkodziło skórze. Podkład rozprowadzał się po całej masce, maska rozmazywała makijaż, a połączenie maski, która tarła skórę i produktów nałożonych na twarz mogło powodować powstawanie podrażnień i wyprysków. W 2022 r. koloryzujący krem nawilżający ułatwi życie, oferując lekkie krycie i świeży wygląd. To także sposób, aby uzyskać efekt naturalnej skóry.
Trend numer 6
Body care
Pandemia i związane z nią lockdowny często odcięły dostęp do salonów urody czy gabinetów odnowy biologicznej. Obecna sytuacja wymusiła na nas zostanie w domach i pielęgnację skóry we własnym zakresie. Stąd obecny w nowym roku trend związany z body care – dbaniem i pielęgnacją ciała. Ludzie z przyjemnością będą sięgać po olejki i balsamy do ciała o bogatych składach i intrygujących zapachach, płyny do mycia ciała, luksusowe serumy, mleczka, peelingi, które mają pięknie pachnieć, być przyjemne dla ciała oraz dawać dużo radości. To koncepcja, która ma na celu pokazanie, że pielęgnacja naszego ciała jest tak samo ważna jak pielęgnacja twarzy i powinniśmy dbać o ciało z takim samym uczuciem jak dbamy o nasze twarze.