Śledź nas na Instagramie Śledź nas na Facebooku Śledź nas na Social Mediach

Śledź nas

Strona główna / Blog / Dieta antyoksydacyjna na wiosnę
Dieta antyoksydacyjna na wiosnę

Dieta antyoksydacyjna na wiosnę

Wzmocnij swój organizm stosując dietę antyoksydacyjną

W dzisiejszym świecie wiele mówi się o roli, jaką odgrywa żywność w naszym codziennym funkcjonowaniu. Większość z nas, żyjąc w mniejszych i większych miastach codziennie narażona jest na przebywanie w zanieczyszczonym środowisku, a wysokie tempo życia i nadmiar obowiązków podnosi poziom stresu, co z kolei wpływa na osłabienie naszego układu odpornościowego. Co więcej, w okresie jesienno-zimowym nasza dieta jest bardziej uboga w świeże, sezonowe warzywa i owoce oraz zioła, przez co narażamy organizm na niedobory witaminy C, E, kwasu foliowego oraz niektórych składników mineralnych.

Wiosna to czas, kiedy przyroda budzi się do życia, dzięki coraz dłuższym i cieplejszym dniom my również czujemy przypływ energii i chęci do działania, dlatego to najlepszy moment, by zmodyfikować swoją dotychczasową dietę i wprowadzić do niej pokarmy, które wzmocnią nas po zimie i poprawią naszą kondycję.

Dieta antyoksydacyjna to nic innego jak sposób żywienia oparty w dużym stopniu o produkty zawierające naturalne antyoksydanty, czyli przeciwutleniacze, które neutralizują wolne rodniki tlenowe powstające w wyniku stresu jakim poddawany jest organizm. Stresem nazywamy nie tylko sytuacje,
w których podnosi nam się poziom kortyzolu, to także zanieczyszczone powietrze, którym oddychamy, woda, którą pijemy, hałas, pośpiech, przemęczenie, niewyspanie czy zła, niskowartościowa dieta.

Podstawy diety antyoksydacyjnej

Najważniejszą zasadą wiosennej diety antyoksydacyjnej jest wprowadzenie codziennej porcji świeżych warzyw i owoców. Najlepiej by były to produkty sezonowe, lokalne, pochodzące wprost od rolnika. Maj to czas, kiedy na targu możemy kupić pachnące, słodkie truskawki, kwaśny, orzeźwiający rabarbar, rzodkiewki, sałaty czy aromatyczne zioła. Ważne, by urozmaicić dietę tak by na talerzu znalazły się różne rodzaje warzyw, na deser można przygotować pożywny koktajl owocowy a herbatę czy napoje słodzone zastąpić kompotem lub naparem z ziół. Nie chodzi tu o liczenie kalorii czy przestrzeganie sztywnych zasad i pór posiłków lub ustalanie jadłospisu na tydzień do przodu, dieta ma być prosta, kolorowa i smaczna.

Oprócz warzyw i owoców warto zadbać o dobre, wartościowe źródła białka – najlepszym wyborem będą ryby, zwłaszcza tłuste ryby morskie, takie jak łosoś, makrela, śledź, które dostarczą organizmowi kwasy tłuszczowe omega-3, korzystnie wpłyną na układ nerwowy, krwionośny i wzmocnią serce.

Wiele z nas rozpoczyna śniadanie od zjedzenia kanapek, rogalików czy chrupiących tostów, dlatego istotne jest, jaki rodzaj pieczywa wybierzemy. Zamiast sklepowego białego pieczywa wątpliwej jakości warto zdecydować się na pełnoziarniste, razowe chleby i bułki – nasiona słonecznika, lnu czy orkiszu są dobrym źródłem witaminy E, nazywanej witaminą młodości, fitosteroli czy błonnika.

Ważne jest nie tylko to co jesz ale również jakie napoje spożywasz. Nie musisz rezygnować z ulubionej kawy czy herbaty, jeśli jednak kawa kojarzy Ci się z karmelowym latte z bitą śmietaną to zdecydowanie warto zastąpić ją tradycyjną, mocną, aromatyczną kawą z kostką gorzkiej czekolady bogatej
w magnez. Wyrzuć z diety kolorowe gazowane napoje, ogranicz także soki – 1 szklanka dziennie
w zupełności wystarczy. W ciepłe dni najlepiej nawodni organizm woda mineralna, lemoniada przygotowana w domu, kompoty, herbatki ziołowe lub owocowe. Wypijanie dużej ilości płynów pomaga w eliminacji toksyn z organizmu, zapobiega odwodnieniu i pozytywnie wpływa na kondycję skóry, dzięki czemu dłużej zachowuje ona zdrowy, młodzieńczy wygląd.

Pamiętaj – dieta antyoksydacyjna nie musi być trudna, to tylko kilka zmian, które warto wprowadzić
w swój codzienny jadłospis. Dobre nawyki żywieniowe ochronią nas przed wieloma schorzeniami, wzmocnią odporność, poprawią samopoczucie i wzmocnią kondycję skóry. Warto zadbać o siebie na wiosnę i wzmocnić organizm po zimie ?

Używamy plików cookies. Dzięki nim strona działa prawidłowo, a Ty możesz z niej łatwiej korzystać.

Zamknij